درد عصب مزمن دردهای عصبی یا درد نوروپاتیک، یکی از دردهای مزمن بوده یعنی وضعیت هایی که به تدریج ظاهر و طی مدت طولانی (چند ماه یا سال) تشدید می شود. که برخی افراد به آن مبتلا هستند. این درد عصبی که در جاهای مختلف بدن خود را نشان می‌دهد، گاهی درست تشخیص داده نمی‌شود. به همین دلیل، راه‌ها و روش‌های در پیش گرفته شده برای درمان آن اشتباه و بی‌حاصل است. در این مقاله می‌خواهیم این نوع دردها و نحوه تشخیص و علت به وجود آمدن آن‌ها را بررسی کرده و بگوییم چگونه می‌توانید از مبتلا شدن به آن‌ها جلوگیری کنید. مزمن بودن این بیماری به دین معنیه رفتارهای ناسالم که خطر بروز بیماری را افزایش می دهد (مانند سوء تغذیه، عدم تحرک و فعالیت فیزیکی، زیاده روی در نوشیدن الکل یا مصرف سیگار) باعث ظهور بیماری های مزمن می شود. عوامل اجتماعی، عاطفی، محیطی و ژنتیکی نیز در این زمینه موثرند. با بالا رفتن سن، احتمال بروز یک یا چند بیماری مزمن افزایش می یابد.


علائم این بیماری :
علائم دردهای عصبی در هر فردی با دیگری متفاوت است اما موارد شایعی وجود دارد که در فهرست زیر نام بردیم: احساس درد تیراندازی، سوزش یا چاقو احساس سوزن‌سوزن شدن و بی‌حسی درد ناگهانی و بدون محرک درد عصبی صورت درد برانگیخته یا ناشی از اتفاق‌های غیر دردناک مانند مالیده شدن به چیزی، قرارگیری در معرض دمای سرد یا برس موها احساس مزمن ناخوشی و درد غیرطبیعی مشکل در خواب یا استراحت مشکلات عاطفی در نتیجه درد‌های مزمن، بی‌خوابی و مشکل در بیان احساسات خود دلایل درد عصبی ؟ برخی افراد با محرک هایی غیرمعمول مواجه می شوند که موجب حساسیت بیش از حد آنها به برخی شرایط می شود. حساسیت بیش از حد اعصاب به تحریک ممکن است در این زمینه موثر باشد. به عنوان مثال، حساسیت عصبی به لمس می تواند موجب احساس درد در برخی افراد مبتلا به هرپس زوستر (زونا)، یک بیماری عصبی‌پوستی، شود. در این شرایط، حتی تماس لباس یا ملحفه با بخش تحت تاثیر قرار گرفته برای این افراد غیر قابل تحمل می شود. آسیب های عصبی دیگر می تواند به بروز شرایط دردناک هنگام ایستادن یا نشستن منجر شود.


چه شرایطی باعث درد عصبی می شوند؟

اگرچه برخی افراد بدون دلیلی مشخص با درد عصبی مواجه می شوند، افراد دیگر این شرایط را به دلیل مشکلات سلامت خاصی مانند دیابت، زونا، یا سرطان تجربه می کنند. درمان این قبیل شرایط می تواند به طور غیر مستقیم درد را کاهش داده یا متوقف کند. این در شرایطی است که امکان درمان درد عصبی همراه با روند درمان بیماری نیز وجود دارد. درمان درد عصبی برخی افراد مبتلا به درد عصبی به درمانی های دیگر که به نام درمان های جایگزین، طبیعی یا مکمل شناخته می شوند، پاسخ می دهند. به عنوان مثال، طب سوزنی ممکن است به برخی کمک کند، در شرایطی که برخی دیگر ممکن است از مصرف مکمل های غذایی مانند ویتامین B12 سود ببرند. پیش از استفاده از روش های درمان دیگر باید با پزشک خود مشورت کنید تا از عدم بروز اختلال با درمان های پزشکی دیگر اطمینان حاصل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه